
جان و جهان! دوش کجا بودهای؟xa0xa0xa0xa0 نی غلطم در دل ما بودهایدوش ز هجر تو جفا دیدهامxa0xa0xa0xa0 ای که تو سلطان وفا بودهایآه که من دوش چهسان بودهام!xa0xa0xa0xa0 آه که تو دوش که را بودهای!رشک برم کاش قبا بودمیxa0xa0xa0xa0 چونکه در آغوش قبا بودهایزَهرِه ندارم که بگویم تراxa0xa0xa0xa0 :«بی من بیچاره کجا بودهای؟»یار سبک روح! به وقت گریزxa0xa0xa0xa0 تیزتر از باد صبا بودهایبیتو مرا رنج و بلا بند کردxa0xa0xa0xa0 باش که تو بندِ بلا بودهایرنگ رخ خوب تو آخِر گُواستxa0xa0xa0xa0 در حرم لطف خدا بودهای!رنگ ...
ادامه مطلب